FANDOM

Skabelon:Year

Liste over begivenheder

  • LEGO System fejrer 60 års jubilæum.
  • LEGO Groups nye bygning fabrik i Ungarn er planlagt til at være færdig.
  • LEGOLAND Korea er planlagt til at åbne i Chuncheon, Sydkorea.
  • Det er den 83. årsdagen for LEGO.
  • Det blev annonceret den 9. april, at et nyt spil, LEGO Dimensions, ville blive frigivet den 27. September.
  • Det blev annonceret den 1. april, som Legends of Chima Online vil lukke den 1. juni.
  • LEGO verden videospil begyndte Beta test på Steam siden juni 2015.

Liste over sæt udgivet i 2015

BIONICLE

Varenummer Dansk sæt navn Oprindelige sæt navn Antal stykker Udgivet
70778  Junglens vogter Protector of Jungle  64  2015
Pas på! Den onde kranieedderkop planlægger sit angreb dybt i junglen. Beskyt vogternes landsby med den superseje Junglens vogter, en robust figur, der kan bygges og har en tofarvet maske, der kan vippes af med en udløser. Sæt vogteren i seje kampstillinger med de justerbare arme og ben. Affyr den store hurtigskydende luftelement-flammebue, og slå kranieedderkoppens angreb tilbage.
70779  Stenens vogter Protector of Stone  67  2015 
Pas på! Kranieedderkoppen lurer i klitterne ved vogternes ørkenlandsby. Send den mægtige Stenens vogter ud for at afskære den farlige fjende. Sæt den robuste figurs arme og ben i superseje kampstillinger. Pisk en sandstorm op med den store sandkanon, og hold kranieedderkoppen tilbage med hurtigskyderen. Men sørg for, at det onde bæst ikke kommer tæt nok på til at vippe masken af!
70780  Vandets vogter Protector of Water  65  2015 
Pas på! Kranieedderkoppen prøver at sprænge boblerne om vogternes undervandsby. Giv det uønskede kryb en ordentlig dukkert med Vandets vogters hurtigskydende torpedokanon. Den robuste figur med BIONICLE® hoved og -skal samt to turbiner er bygget til actionfyldt leg – så skynd dig at stands kranieedderkoppen, før den snupper masken og overtager vogternes kræfter!
70781  Jordens vogter Protector of Earth  60  2015 
Undergrunds-alarm! Kranieedderkoppen angriber krystalminen. Sæt gang i Jordens vogters kraftfulde krystal-stjernebor, bor igennem klippen, og tag kampen op mod fjenden. Hvis kranieedderkoppen hager sig fast på vogterens BIONICLE® hoved, kan den vippe hans maske af. Affyr element-hurtigskyderen, slå den grønne skurk tilbage, og genvind kontrollen over undergrunden.
70782  Isens vogter Protector of Ice  62  2015 
Fare! Kranieedderkoppen hopper op af en revne i isen og angriber Isens vogtere! Læg den ubudne gæst på is med vogterens hurtigskydende iskanon. Den mægtige iskriger med BIONICLE® hoved og -skal er skabt til heftig kamp, så få den superseje issavklinge til at rotere, og nedkæmp kranieedderkoppen, før den vipper vogterens maske af.
70783  Ildens vogter Protector of Fire  63  2015 
Hjælp! Ildens vogter bliver angrebet af kranieedderkoppen, der stiger op ad lavasøen. Denne robuste kampfigur med fuldt justerbare led er skabt til kampens hede – kæmp tilbage med flammesværdene, og åbn ild med den hurtigskydende ildkanon. Nedkæmp den tyvagtige skurk, før den vipper vogterens maske af.
70784  Lewa, junglens mester Lewa – Master of Jungle  85  2015 
Tag kampen op mod den onde kranieedderkop med Lewa, junglens mester. Stig til vejrs med X-glideren, og når du spotter kranieedderkoppen kravle ud fra ruinen, kan du suse ned og lave X-glideren om til to store stridsøkser. Slå det tyvagtige væsen tilbage, før den vipper Lewas maske af, ved hjælp af Lewas to stridsøkser og hjuldrevne stridsarm. Kæmp igennem for at beskytte den vigtige junglemaske fra de onde.
70785  Pohatu, stenens mester Pohatu – Master of Stone  66  2015 
Hidkald stenens mester Pohatus fantastiske elementkræfter, og slå kranieedderkoppens angreb tilbage! Sæt jetarangerne fast på fødderne af denne mægtige, fuldt justerbare BIONICLE® figur, og sus op i skyerne. Find kranieedderkoppen, land igen, og byg jetarangerne om til to store stormaranger for at kæmpe om den gyldne stenmaske. Blokér kranieedderkoppens forsøg på at vippe Pohatus maske af, og brug stridsarmen til at give bæstet en flyvetur!
70786  Gali, vandets mester Gali – Master of Water  87  2015 
Gør klar til en storslået undervandskamp om den dyrebare gyldne vandmaske! Sæt hajfinnerne fast på Galis fødder, og dyk dybt ned under vandet til kraterets ældgamle ruiner. Sæt finnerne fast på harpunen, og lav en sej trefork, som du kan bruge mod kranieedderkoppen. Brug stridsarmen til at slå bæstet tilbage, før det kan vippe Galis maske af. Den mægtige gyldne maske må aldrig falde i de ondes hænder.
70787  Tahu, ildens mester Tahu – Master of Fire  89  2015 
Fyr op under BIONICLE® kampen med Tahu, ildens mester! Sæt lavasurfbrættet fast på fødderne af denne mægtige, justerbare krigerfigur, og surf ned i vulkanen for fuld drøn. Gør klar til kamp ved at lave surfbrættet om til to superseje ildsværd. Slå kranieedderkoppen tilbage med den stærke stridsarm, så den ikke vipper Tahus gyldne ildmaske af og stjæler den.
70788  Kopaka, isens mester Kopaka – Master of Ice  97  2015 
Gør klar til en iskold kamp på bjergtoppen med Kopaka, isens mester! Pas på kranieedderkoppen, der dukker op af sneen og prøver at vippe Kopakas maske af. Sæt den kraftigt pansrede vogter i seje kampstillinger med de justerbare arme og ben. Slå den onde kranieedderkops angreb tilbage med frostskjoldet, stridsarmen og det mægtige isspyd. Vær den første til at tage den dyrebare gyldne ismaske, og byg frostskjoldet om til lavineski og stik af.
70789  Onua, jordens mester Onua – Master of Earth  108  2015 
Grav dybt ned med Onua, jordens mester, og find den mystiske gyldne jordmaske! Denne robuste, fuldt justerbare kampfigur med 4 gyldne BIONICLE® skaller og stærk stridsarm er klar til en underjordskamp mod kranieedderkoppen. Grav dybt ned i jorden med turboskovlene, og undvig den onde kranieedderkops forsøg på at vippe Onuas maske af. Lav derefter turboskovlene om til en kæmpestor jordskælvshammer – det eneste redskab, der kan slå igennem klippen til den gyldne jordmaske.
70790  Kranieedderkoppernes mester Lord of Skull Spiders  145  2015 
Patruljér indgangsområdet til den ældgamle by med Kranieedderkoppernes mester! Vogterne, som vil finde byens hemmeligheder, skal først forbi dette seksbenede monster med onde øjne. Men kranieedderkoppernes mester har sit eget hemmelige våben … Træk i håndtaget bagpå for at gribe og knuse fjenden! Kombinér sættet med LEGO® BIONICLE® vogter- og mestersættene, og lav dine egne kampe mellem de gode og de onde.
70791  Kraniekriger Skull Warrior  102  2015 
Frys fjendens blod til is med den frygtindgydende kraniekriger i den ældgamle by. Slå LEGO® BIONICLE® heltene tilbage med seks skud på en gang fra den store hurtigskydende isbue. Brug kraniekrigerens stridsarm til at besejre enhver fjende i nærkamp. Snup modstandernes masker med krogklingen, og udnyt deres elementkræfter til at opvække flere udøde kraniekrigere!
70792  Kranieflænser Skull Slicer  71  2015 
Patruljér ruinerne i den ældgamle arena med den frygtindgydende kranieflænser. Denne urtidskriger er blevet vakt af mørk magi fra kranieedderkopmasken og smeltet sammen med sine superskarpe krogklinger. Stil kranieflænseren i seje kampstillinger, og drej hjulet på hans ryg for at slå med de fire stridsarme på en gang. Brug krogklingerne til at vippe heltenes masker af, og saml dem så op med maskekloen. Enhver LEGO® BIONICLE® helt, der vil igennem arenaen, skal først besejre denne frygtindgydende kriger!
70793  Kraniebasker Skull Basher  72  2015 
Stå vagt ved porten til Skabelsestemplet med den mægtige kraniebasker! Denne frygtindgydende kriger, som blev skabt af kraniekværneren, er bevæbnet med to store krogøkser, som han bruger imod enhver, der forsøger at komme ind. Tryk på knappen på hans ryg for at angribe med stridsarmen og baske heltenes masker af. LEGO® BIONICLE® heltene gør klogt i ikke at undervurdere denne krigers magt!
70794  Kranieskorpion Skull Scorpio  107  2015 
Træd ind på den ældgamle bys mørke gravplads for at lede efter forsvundne masker med kranieskorpionen. Denne onde skabning er kraniekværnerens værk – en frygtindgydende fjende for enhver modstander. Hvis den møder nogle LEGO® BIONICLE® helte under jorden, skal du trykke på knappen på halen for at udløse en brod med krogklinger. Snup derefter heltenes masker med klosaksene, så kranieskorpionen får endnu større giftige kræfter!
70795  Maskemager mod kraniekværner Mask Maker vs. Skull Grinder  171  2015 
Lav det ultimative slag mellem det gode og det onde med LEGO® BIONICLE® Maskemager mod kraniekværner! Slå dig sammen med Ekimu, den vise maskemager, for at forhindre kraniekværneren i at stjæle den magtfulde skabelsesmaske. Brug stridsarmene, og lad kampen begynde! Undvig maskestjælerstaven, som den onde kraniefyrste svinger i kamp for at slå maskemagerens særlige beskyttelsesmaske af. Beskyt maskemageren mod kraniekværnerens angreb med det roterende savklingeskjold, og giv igen med magthammerens hurtigskyder. Du får brug for alle maskemagerens magiske evner for at besejre denne onde modstander!