FANDOM

Star Wars er en licenseret tema introduceret i 1999. Temaet er baseret på materiale fra Star Wars franchisen af film, tegneserie, tegneserier, videospil og andre medier.

Minifigurer

Den lyse side

A-wing-pilot
RZ-1 A-wing Interceptor er en af de hurtigste og mest manøvredygtige starfightere i galaksen. De højtuddannede piloter fra oprørsalliancen, der flyver dem, skal have hurtige instinkter og endnu hurtigere reflekser, når de kæmper mod Imperiets mest formidable piloter og fightere, ellers risikerer de at suse lige forbi deres langsommere mål!
Admiral Ackbar
Admiral Ackbar er fra den amfibiske art Mon Calamari og var en af lederne af Oprørsalliancen under kampen mod det Galaktiske Imperium. Han havde kommandoen over Alliancens styrker under angrebet på den anden Dødsstjerne, og han var en af de første, der opdagede kejserens fælde, da den ufærdige kampstation viste sig at være fuldt bevæbnet og kampklar.
Anakin Skywalker™
Anakin Skywalker voksede op som slave på Tatooine, hvor han var en ung, dygtig pilot, og blev senere til en berømt Jedi-ridder og general under klonkrigene. Hans iltre temperament og stærke følelser fik ham i sidste ende til at gå over til Kraftens mørke side og blive den frygtede Sith-fyrste, Darth Vader.
BB-8 astromech-droide
BB-8 er den eneste af sin slags og modstandspiloten Poe Damerons loyale følgesvend på hans missioner mod Den Første Orden, både på jorden og i droidesoklen på Poes X-wing Fighter. BB-8 har et kuppelformet hoved oven på en rullende kugleformet krop, der er fyldt med nyttigt værktøj og udstyr, og er venlig, intelligent og selvstændig nok til at træffe vigtige beslutninger i krisesituationer.
C-3PO™
C-3PO er en droide, der er programmeret til etikette og protokol. Han er bygget af den heltemodige Jedi-ridder, Anakin Skywalker, og er en trofast følgesvend for astromech-droiden R2-D2. Han har i løbet af årene været involveret i nogle af galaksens vigtigste øjeblikke og spændende kampe – og taler mere end seks millioner kommunikationsformer flydende.
Chewbacca™
Chewbacca, en 200 år gammel wookiee fra planeten Kashyyyk, er Han Solos andenpilot og førstestyrmand på Millennium Falcon. Selvom han kan være voldsom, når han bliver ophidset, finder du aldrig en mere trofast ven end den stærke og lodne Chewie.
Chirrut Îmwe™
Chirrut Îmwe er dybt åndelig og tror på, at alt levende er forbundet gennem Kraften. Hans blinde øjne forhindrer ham ikke i at være en helt fantastisk kriger. Selvom han ikke selv kan bruge Kraften, har denne krigermunk omhyggeligt trænet sin krop gennem intens fysisk og mental disciplin.
Finn™
Finn er en tidligere stormtrooper, der blev opfostret og trænet til at udkæmpe slag efter slag for First Order. Nu ønsker han kun at undslippe sin fortid. Hans desperate flugt sender ham direkte ud på et utroligt eventyr ad en heltemodig, men meget farlig vej, der vil ændre hans – og hele galaksens – skæbne for altid.
Han Solo™
Han Solo, kaptajn på Millennium Falcon, var en af oprørsalliancens store ledere. Han og hans andenpilot Chewbacca begyndte at tro på galaksens frihed, da de sluttede sig til Luke Skywalker og prinsesse Leia Organa i kampen mod Imperiet.
Jyn Erso™
Jyn Erso er en effektiv soldat i oprørsalliancen, og hun er en kampivrig og stolt kriger, der ikke kan vente med at føre kampen over i Imperiets lejr. Jyn har ikke tålmodighed til at debattere med oprørsalliancens øverstbefalende, så hun beslutter at tage sagen i egne hænder.
K-2SO™
K-2SO er en omprogrammeret Imperie-sikkerhedsdroide, hvis loyalitet nu ligger hos oprørsalliancen, men den kan være et skræmmende syn, når den står i en hemmelig oprørsbase. Den pragmatiske droide er en effektiv agent til hemmelige missioner, idet den falder perfekt ind i Imperiets installationer og forposter.
Kaptajn Rex
Klonkriger CT-7567 med tilnavnet "Rex" var kaptajn i Republikkens 501. legion under klonkrigene. Han gik efterfølgende på pension ligesom flere af sine klonkrigerkammerater for at fiske efter kæmpe joopa-sandorme om bord på en specialbygget AT-TE walker på ørkenplaneten Seelos. Han er muligvis ældre, end han var engang, og hans panser strammer måske lidt mere, men Rex er fortsat villig til at stille sit store mod og sin erfaring til rådighed for oprørsalliancen, især når anmodningen kommer fra hans gamle ven og tidligere kommandør, Ahsoka Tano.
Kaptajn Tarpals™
Kaptajn Tarpals er en modig Gungan-officer fra planeten Naboo. Da hans verden blev belejret af den grådige Handelsføderation, ledte Kaptajn Tarpals sin store hær af gungan-krigere i kamp mod fjendens utallige legioner af kampdroider.
Lor San Tekka™
Lor San Tekka, en mystisk rejsende, som forblev tro mod Jedi-ordenens idealer gennem hele Imperiets herredømme, er en af prinsesse Leia Organas gamle allierede og et af de eneste mennesker i galaksen med oplysninger om, hvor Luke Skywalker opholder sig. Efter mange års søgen har han slået sig ned for at gemme sig for Den Første Orden i en fredelig landsby på Jakku.
Luke Skywalker™
Unge Luke Skywalker voksede op som fattig fugtfarmer på ørkenplaneten Tatooine, og han havde ingen anelse om den utrolige skæbne, galaksen havde til ham. Han blev hurtigt kendt som en dygtig starfighterpilot, en helt for oprørsalliancen og et nyt håb for de næsten uddøde Jedi-riddere.
Obi-Wan Kenobi™
Selvom han måske er lidt ældre, end dengang han var Jedi-general under klonkrigene, er Obi-Wan Kenobi stadig en dygtig Jedi-mester med et skarpt vid og stærke evner til at bruge Kraften. Han er fast besluttet på at hjælpe Luke Skywalker med at finde sin skæbne, selvom det betyder, at Luke må kæmpe mod Obi-Wans gamle elev Darth Vader.
Poe Dameron™
Poe Damerons utrolige pilotevner har givet ham et velfortjent ry som stjernepilot i modstandsbevægelsen. Sammen med sin trofaste astromech-droide BB-8 kan han gå op imod Den Første Ordens bedste piloter uden at få en eneste ridse på skibets panser. Som sort leder flyver han i sin egen sorte X-wing Fighter, men han kan flyve alt fra en standard-X-wing til en stjålet First Order TIE Fighter. Han er sikker og rolig, når faren lurer, og en af de modigste og mest pålidelige venner, man kunne ønske sig.
Prinsesse Leia™
Mens prinsesse Leia Organa voksede op på den fredfyldte planet Alderaan, så hun Imperiets tyranni og sluttede sig i hemmelighed til oprørsalliancen for at hjælpe med at befri galaksen. Leia er lige så dygtig en kriger, som hun er en leder, og hun er slet ikke klar over, at hun i virkeligheden er den ene af de tvillingebørn, som Anakin Skywalker, den faldne Jedi-ridder, der blev til Darth Vader, fik.
R2-D2™
R2-D2 er en kuppelformet astromech-droide med blåt mønster, der er designet til at hjælpe med reparation og navigation af rumskibe, men i løbet af årene har han udviklet sig til at kunne meget mere end sin grundprogrammering. Han er modig, stædig og bærer rundt på overraskende meget forskelligt skjult værktøj og udstyr og er altid klar til at hjælpe sine venner komme ud af en knibe.
R4-P17™
R4-P17 er en astromech-droide, som ofte ledsager Obi-Wan Kenobi på hans missioner under klonkrigene. Ligesom andre astromech-droider er hun programmeret til at fungere som rumskibets navigatør under vanskelige spring gennem hyperrummet, og hun indeholder en lang række skjulte redskaber og dimser, så hun kan hjælpe med reparationer og vedligeholdelse af Obi-Wans Jedi Starfighter.
Rey
Rey var tvunget til hurtigt at blive voksen på ørkenplaneten Jakku. Mange år med at gennemsøge havarerede rumskibe på jagt efter dele, der kunne byttes til forsyninger, har givet hende et unikt kendskab til mekanik, teknik og flyvning – talenter, hun får brug for, når hun begiver sig ud på et farligt rumeventyr for at finde den forsvundne Luke Skywalker og låse op for en skjult kraft, som hun aldrig havde drømt om, at hun besad.
Sabine Wren™
Våbeneksperten Sabine Wren er medlem af den lille gruppe oprørere på Lothal. Da hun elsker graffitikunst, har hun tilpasset sit panser i et væld af farver, ligesom hun efterlader oprørernes velkendte symbol overalt, hvor hendes gruppe rammer et nyt Imperiemål.
U-3PO
U-3PO er en protokoldroide, der er meget lig C-3PO. U-3PO tjener tilsyneladende prinsesse Leias besætning om bord på rumskibet Tantive IV som en del af Huset Alderaans diplomatiske korps.
U-wing-pilot™
Oprørsalliancens fighterpiloter kommer fra alle samfundslag og har det tilfælles, at de elsker at flyve og har en ubøjelig målsætning om at besejre det Galaktiske Imperium. U-wing-piloter er modige og dristige, men skal også være forsigtige for at beskytte soldaterne ombord på deres transportskibe, når de bringer dem sikkert frem til deres vigtige missioner.
Wookiee™
Wookieer er høje, pelsede væsner fra skovplaneten Kashyyyk, som lever længe. De er blide og fredelige af natur, men kan være mægtige fjender, hvis de tvinges i kamp.
Wullffwarro™
Wullffwarro var en Wookiee-helt i klonkrigene, der senere blev taget til fange af Imperiet og tvunget til at arbejde i minerne på planeten Kessel. Lige siden de reddede ham, har han været en trofast ven for oprørsgruppen fra Lothal.
Yoda™
Det kan godt være, han er lille, rynket og grøn, men Yoda er en af de stærkeste mestre af Kraften, galaksen nogensinde har set. Han er næsten 900 år gammel og har trænet Jedi-riddere i mange århundreder. Selvom han er bedst kendt for sin store visdom og usædvanlige, bagvendte måde at tale på, er Yoda også en yderst erfaren kriger og meget effektiv med et lyssværd.